BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Sunday, May 13, 2012

Program dialog dengan masyarakat cina


Tahun 2004, saya bertanding di DUN Lepar, ketika program dialog dengan masyarakat cina diGambang, ada lebih kurang 50 orang masyarakat cina yang hadir, seperti biasa bila dialog dgn masyarakat cina soalan yg mereka tanya ialah: Kenapa Islam tak kasi minum arak?.kebetulan selepas pertanyaan tu, tiba2 terdengar kecoh diluar dewan, orang ramai keluar dewan tengok apa yang berlaku, rupa-rupanya seorang India mabuk terjatuh didalam longkang besar ditepi jalan berhadapan dewan, patah tengkuk dan dia mati disitu juga, setelah ambulan berlalu kami masuk semula kedalam dewan, sambung semula sessi dialog, saya tanya " siapa mau jadi macam itu orang?, semua jawap: tak mau, tak mau. Saya tanya cina perempuan, siapa mau dia punya laki jadi itu macam, semua jawap : tak mau, tak mau.. pastu mereka tak tanya dah pasal arak, fuhh lega saya, saya yakin Allah telah kurniakan kepada saya jawapan yg paling tepat. kalau tak berpeluh juga nak jawap..Syukur Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment