BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Thursday, May 10, 2012

Iman berlakon


Seorang Imam ditempat saya,ia juga ajk UMNO caw. Satu hari kat kedai kopi ketika kami minum bersama,saya menegurnya kenapa bersama UMNO dan menyokong kerajaan yg tidak bercita2 menegakkan hukum Allah,dia kata: saya ni berlakun je ust. Berlakun apa tya saya, dia kata: saya ni kan Imam masjid, kerajaan bayar gaji saya, kalau tak berlakun nanti susah.Oooooooooo selama ni tok imam dok berlakun je lah?dia kata: ye ye saya berlakun je ustaz!. Boleh tak saya nak tanya satu lagi soalan?, dia kata: boleh, lalu saya tanya: Sah ke solat berjamaah, kalau tok Imam yang kita ikut tu sedang berlakun?.. gulp dia tersedak..tak sah, tak sah kata dia... tp ni lain, lain, lain, tak sama, tak sama, saya dan kwn2 ketawa cuma artis tok imam je yg senyum kelam....

No comments:

Post a Comment