BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Tuesday, May 8, 2012

Projek baham pitih di Terengganu

 
Gambar dibawah adalah sebuah bangunan dibawah Kerajaan Terengganu iaitu bangunan Syarikat Air Terengganu yang dikenali sebagai SATU. Bangunan ini adalah bekas bangunan Perpustakaan Awam Terengganu, kemudian ianya diubahsuai dan dinaiktaraf oleh Kerajaan Terengganu, walaupun bangunan kegunaan Perpustakaan Awam dulu tidak rosak atau mengalami kecacatan. 

Bangunan SATU ini masih baru, namun kerana UMNO Terengganu memang celaka serta menggunakan duit Kerajaan seperti duit Mak Bapak mereka sendiri, maka mereka sewenang-wenangnya mengubahsuai bangunan ini. Bangunan ini sedang diubahsuai sekarang. 

Anda semua boleh melihatnya, dimana bangunan SATU ini terletak disimpang 4 berhampiran Wisma Kokitab, Kuala Terengganu. 

Anda boleh lihat 2 elemen celaka didalam projek ini: 

1) Bangunan berdinding simen dan cantik sebelum ini sengaja disalut dengan Binaan Aluminium yang ianya disebut sebagai Aluminium Cladding didalam bahasa pembinaa. Ianya sememangnya memakan kos yang tinggi. Anda boleh lihat frame yang dipasang pada dinding bata bangunan sebelum Aluminium Cladding ini dipasang. 

2) Pagar yang sediaada amat cantik dan bercat agak baru itu sengaja diruntuhkan dan dibina pagar baru. Tanpa ada sebab munasabab. Lain la Kuala Terengganu telah dilanda Puting Beliung. Gambar pagar baru sedang dalam pembinaan boleh dilihat dengan jelas. 

Sebenarnya banyak projek celaka diTerengganu, bukan satu tetapi memang banyak. Cuma saya tak sempat senaraikan disini. 

Daripada Masjid yang masih elok, hinggalah kepada pagar sekolah dan pagar kubur. 

Tetapi jika ditanya kepada orang kampung, mereka akan puji kerana itulah namanya pembangunan. Walaupun pembangunan yang merampas duit mereka sendiri.
 

No comments:

Post a Comment