BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Saturday, May 26, 2012

Orang kuat UMNO


Pagi tadi kat kedai kopi, sedang makan datang seorang OKU (orang kuat UMNO) yg sangat saya kenali, dia pernah terlibat meruntuhkan bendera PAS kat kampung saya, memang kuat UMNO, darah biru, dia memeluk belakang saya, dengan mesra dia bertanya khabar dan dia kata " kali ni kita menang ustaz",. saya terpinga-pinga, dia pandang saya "ngapa ust dok ccaye ke? .saya senyum diam, lepas dia ambil nasi dia cerita panjang, rupanya dia marah, isteri dia sakit baru ni masuk hospital, takde pun UMNO datang ziarah, kata dia" orang PAS bagus, bila ada kematian penuh orang dia mari ziarah,mari sembahyang, kalau UMNO mati tak sampai 10 orang yang sembahyang". saya angguk dan cakap dlm hati, "mudah2 an berubah sungguh".

No comments:

Post a Comment