BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Saturday, May 12, 2012

Masa dulu2:


Pada 1997 , baru balik ngaji, umur muda, bukanlah tabiat saya memaki namun, tetapi suara kuat,lantang memang kebiasaannya bergegar kepala penyokong UMNO dengar, sehinggakan lepas kuliah disebuah masjid, tayar depan motosikal dikerat ngan parang, balik orang hantar mlm tu, pihak masjid tlg bayarkan kos baiki motor saya, tukang kerat tayar motor saya pun jadi ahli PAS 8 tahun dahulu, bln lps kami bersembang panjang, penuh dgn ketawa bercerita ttg cerita lama, saya tanya dia, dulu ngapa mu kerat tayar motor aku, dia kata: aku sakit hati bila mu kata" orang yang lawan Al Qur'an kalau mati kena baca surat khabar atas kubur dia ,tak payah baca Qur'an" , sekarang ni baru aku tahu, memang betul hok mu kata". Lepas tu kami gi kedai minum petang, saya bagitau dia, hari ni mu kena bayar sebab ganti tayar motor aku, kami terus ketawa, nak balik dia bagi duit rm600, nah ni mu guna untuk lawan UMNO, sy dan dia ketawa lagi...emmm indahnya hidup berjamaah.

No comments:

Post a Comment