BACALAH KAMU ...........................ALHAMDULILLAH

Monday, January 9, 2012

MAT REMPIT GENG KITE

Petikan dari sebuah Facebook seorang anak muda Terengganu
(Di edit serba sedikit supaya mudah difahami – pascawanganpulaukerengga.blogspot.com)



   Sebagai MAT REMPIT berjaya...aktiviti malam aku sering dipenuhi dengan aktiviti  berlumba mutor (Motor) dan menghuru-harakan Bandar Kuala Terengganu sambil bawak (bawa) awek(minah rempit). Bagi aku itu adalah satu bentuk hiburan yang amat menyeronokkan dan kene (kena) dengan jiwa remaja. Siang malam..HIDUPKU hanyalah pada mutor (motor)  125Z meroh (merah), no plat BGH 12**.  Awek ku DENGAN free hair dan pakaian DOP (tidak) cukup kain akan selalu menjadi pembonceng tetap aku setiap malam. Namun aku bersyukur kerana tidak terjebak dengan DOSA ZINA (hampir TERJEBAK) dimana terlalu ramai saeng2 (kawan-kawan)  seangkatan ku tewas dengan NAFSU serakah. Mungkin Allah S.W.T masih sayangkan aku.


 SERIUS aku mengaku 24 tahun hidup, aku memang dop (tidak) kenal tikor (sejadah) sembahyang...apatah lagi nok GI (mahu pergi) surau bala (surau balai – musolla)  atau majlis ilmu..JAUH...Ayoh (ayah) ngan (dengan) MOK (emak) aku dop (tidak) tahu nok (nak) buat mende (buntu).. bebelan (berleter) MOK dan penampOr singgang AYOH jadi rutin harian aku  ..BUKAN niat aku untuk membuka AIB aku ATAU sesiapa...tapi hanya sekadar BERKONGSI dengan saeng2..(kawan-kawan)

  . Aku mula KENAL dengan Ustaz Azhar pada  awal 2008. CERITANYE.. Aku secara DOP (tidak) SENGAJA terdengar kuliah Ustaz yang dipasang di VCD Player oleh AYOH. Mase tu aku dup (duduk) dalam bilik..Ayoh aku sengelen(sengaja) pasang kuat...nok cyco (pikat) aku..NOK SUH (suruh) AKU DENGOR.. Aku masih ingat lagi AYAT Ustaz Azhar yang MENARIK perhatian aku untuk terus mendengar kuliah beliau (padahal selama ni,,,dop (tidak) pernah seumur hidup..aku minat Kuliah agama yang mengantuk dan bosan...jiwa rempit la SANGAT)..KATA USTAZ  AZHAR...

'' Mung nok
(kamu mahu) jadi mat rempit, jadi artis ker,,jadi mende2 (apa-apa) pown..dop SALOH..(pun.. tidak salah).  Tapi dengan syarat kene ikut syariat Islam..Doh nok uat guane (tidak, nak buat macamana)  memang mung wahi (kamu suka) bawok (bawa) mutor laju...Islam dop (tidak) sekat...asalkan time semayang,,(solat) mung (kamu) sembahyang...time gi surau... (masa pergi surau) mung gi (kamu pergi) surau...NABI pown suh (pun suruh) ayah2 ajar anok2 nek kuda...(anak-anak naik) KUDA zaman lening (sekarang) mutorsikal r.."

satu agi..(lagi)

"Mung nok bawok
(kamu nak bawa) orang puan (awek) atah mutor dop saloh..(atas motor tidak salah) BULEH...tapi dengan syarat...mung letok (kamu letak) ayah orang puan (awek) tu tengoh2..." (celah) HAHA

  Jadi mat rempit dop saloh!!.. (tidak salah) selama ni mat rempit sokmo(selalu) dicop sebagai musuh utama negara..JAHAT...dop layok (tidak layak) buat NATU(MENANTU)..tak dop Mase (tiada masa) depan..PERAGUT...Punoh..(rosak) TAPI tiba2 seorang Ustaz KABO(beritahu) bahawa jadi MAT REMPIT dop saloh... (tidak salah) tapi kene semayang... (kena solat) kene gi sura bala (kena pergi surau dan balai)..BULEH TAHAN GOK (juga) USTAZ NI..lawok spontan dan contoh2 hok (yang) (Ustaz beri memang kena dengan situasi..MUDOH PAHAM.. (mudah faham) aku jadi ketagih.. (berminat) Aku CARI video Ustaz Azhar dari member2...aku bluetooth..letak dalam Nset (telephone) aku (selama nim dup (ini sentiasa) bluetooth B*** sokmo (selalu).


Aku SHARE plop
(pula) dengan member2 lain. Aku share bagi ker AWEK aku...Aku dop MISS gi (tidak tertinggal pergi) dengar kuliah Ustaz Azhar terutama di sekitar Kuala Terengganu...Surau Pok Tuyu, Surau Flat Gelung Bilal, Surau Ladang, Surau Wan Esah dan lain jadi tempat wajib (dulu kalu lepah garib(lepas maghrib)...batu burok, durian burung, wakaf beruas, jalan airpot jadi kewajipan) . Alhamdulillah, aku mula SOLAT cukup lima waktu...aku tahu mok ngan (dengan) ayoh aku suke sangat tengok aku beruboh...sebab sebelum gi kuliah Ustaz Azhar..dapat duit isi minyak rm 20..masyuk..huhu..mungkin  gembira bedooh(teramat) tengok aku beruboh..siap SPONSER minyak 2T agi bulan2..selama ni dop bau laa...


Hok paling aku suke...awek aku pakai tudung doh..name yer Fatin (bukan name sebenor..tapi memang COMEL r boh..tengok ayat r..haha) ...siap paka baju kurung sokmo
(selalu)..dop NGEPONG (bonceng) doh mutor ngam aku... (tidak naik motor dengan) sebab aku kate ker dyer... (kepada dia) lau mung nok nek mutor ngam aku.. (kalau kamu nak naik motor dengan) mung kene ajok (kamu kena ajak) AYOH mung etek.. (kamu juga) hahaha. Sebab Ustaz Azhar kabo.. (bagitahu) nok couple dop saloh.. (nak bercinta tidak salah) asalkan kene niat nok uat (nak buat) BINI ..pahtu lau jupe (lepas itu berjumpa) jangan dup (duduk)  pegang2 r..jangan jupe (berjumpa) tempat tak dop (tiada) orang...sebab mung nok uat (kamu nak buat) bini kam...kene jage r MARUAH bakal bini mung (kamu) ...InsyaAllah..2/4/2012..aku nok nikoh (mahu kahwin) dengan dia...jeput (jemput) mari belake neh...rumah depan Keda (kedai) Sabasun..hahaha


GituLA
(begitulah) serba sedikit kisoh (kisah) aku...PENANGAN USTAZ AZHAR..memang sangat hebat..bayangkan pok sedare (bapa saudara) aku( adik ayoh) hok dulu (yang dahulu) seorang penagih dadoh tegar...kini molek2 ade jadi pengikut setia Ustaz Azhar...siap dapat kawin dengan ustazah agi (lagi)...dapat pulop (pula) kerje sedap (bagus)...BERKATnya kalu saeng ngan (kalau kawan dengan) ULAMA'...berapa RAMAI ARTIS yang berpusu2 berhijrah hasil penangan Ustaz Azhar.. BOB lokhman, Sham kamikaze, Iwan dandut, Bob Kuman, dan Wahid Senario (sekadar sebut beberapa nama)...akhir kata..JOM GI KULIAH...kikikiki...


dop seke pando gok
(tidak sangka pandai jugak) aku uat (buat) karangan...spm..BM cukup2 makan..mitok (minta) maaf banyak kalu dop (kalau tidak) paham..


Ya Allah Ya Tuhanku...banyok dosaku PadaMu ya Allah...Aku Mohon Keampunanpu YaAllah...Kekalkan aku dalam Hidayahmu..janganlah engkau pesongkan hati Hambamu ini...setelah Engkau beri petunjuk..tempatkan aku dalam kalangan orang2 yang beriman ..Ya Allah...Matikanlah aku dalam iman...AMIN (mohon sahabat doakan)

Surau Pak Tuyu

 ADMIN: Orang Muda sebenarnya nak kepada Agama..tapi kerajaan Umno Beend bodo macam Lembu...Ustaz.. dia dok beri NGAJOR...hiburan 24 jam...ARTIS beri sokmo permit..KALU BULEH,,,suruh artis buat konsert MAKSIAT tiap hari..PUNOH ranoh HABIS budok2 muda...BODO KE CERDIK??

Jalan Durian Burung

Surau Gelong Bilal

Jalan Pantai Batu Buruk


SUBASUN

Surau di Ladang

Terima kasih “orang mude geng kite” InsyaAllah kemenangan Islam sudah terlalu hampir, marilah kita bersama alim ulama menerajui Bumi Malaysia ini. Takbir…

No comments:

Post a Comment